Analitika medijskih objava u Hrvatskoj: 50.724 objave u hrvatskim medijima sadržavaju pojam govora mržnje

Više od 14 milijuna objava u posljednjih šest godina analizirano je tijekom istraživanja koje su proveli naši Jelena Hadžić, Maša Martinić i Marko Poljak, iz tvrtki Presscut i Newton Technologies Adria.
U primjeni detekcije, obrade i analize korištene su računalne tehnologije na čijem se razvoju i testiranju rezultata kontinuirano radi.

Mediji, odnosno novinari imaju presudnu ulogu u informiranju, ali i formiranju javnog mnijenja. Naša priča zapravo datira još iz 1989. kada je naša sestrinska tvrtka Presscut započela sa idejom praćenja medija, kao prva takva agencija u Hrvatskoj. Nakon više od trideset godina sustavnog unaprjeđivanja usluga, Presscut osigurava najmodernije, brzo i pouzdano praćenje medija 24 sata na dan, sedam dana u tjednu.

A upravo to “rudarenje” kroz medijske objave navelo nas je da osluškujemo potrebe tržišta i zajedničkim naporima razvijamo nove tehnologije koje će, uz poboljšanje radnih procesa i povećanje učinkovitosti, imati i važniji zadatak: poslužiti kao alati za detekciju problema, ali i rješenje istih.

Danas, zahvaljujući klasifikaciji tekstova koja je dostupna i kroz naš Newton Analytics, osjećamo veliku dužnost i odgovornost, ne samo kao konzumenti medija, nego kao i potporni stupovi istih, da prepoznamo štetan sadržaj i promijenimo mu narativ.

Kao tvrtki koja u svojemu timu okuplja i diplomirane novinare, cilj nam je suprotstaviti se govoru mržnje i diskriminaciji u medijima, kako u offline, tako i online, promičući etičke standarde, ali i uz istovremeno poštivanje slobode izražavanja.

Predstavljeni podaci istraživanja otvorili su novu nišu izazova, ali i prilika za nas. U kojemu će se smjeru naša tehnologija razvijati i koje veće dobro donijeti, saznat ćete uskoro.

Više informacija o provedenom istraživanju saznajte na poveznici: https://hrcak.srce.hr/file/354684 .